tisdag 22 maj 2012

Jag mötte han på nätet...

Hej Eva!
Jag har haft daglig kontakt med en fantastisk kille i 2 månader som det kändes helt rätt med ända från början. Vi träffades via nätet och i slutet på mars så åkte jag upp till honom en helg och lärde känna honom mer, vilket kändes bara ännu bättre! Vi hade kontakt efter den helgen och började även planera lite för när vi skulle ses nästa gång, vilket har varit väldigt svårt pga det långa avståndet och att han inte har haft ett eget boende m.m.


Nu har vi inte haft kontakt på över en vecka pga att han inte vet vad han vill och att det är så mycket annat i görningen i hans liv just nu också som renovering, flytt och hans arbete. Även att han har erkänt att han inte riktigt har kommit över sitt ex än heller....Detta gör mig mycket ledsen eftersom han helt ärligt är den bästa killen jag nånsin har fått träffa och jag skulle kunna göra allt för honom dvs, flytta upp till honom och anpassa mig med ett nytt liv där utan att känna någon för hans skull.


Ett annat seriöst medium har sagt att jag kommer träffa en kille under detta år 2012 och de egenskaper och utseende som hon har beskrivit är slående väldigt likt honom också, så jag vägrar tro att han bara var en kille som "alla dom andra" jag har träffat eftersom allt har kännt så himla bra från allra första stund och det har även känts ömsesidigt.
Min fråga till dig är om han och jag kommer börja träffas igen lite senare i år då saker och ting har lugnat ner sig? Alltså om våran relation kommer utvecklas bättre framöver?

MVH "Stenbocken"



 
Svar;
Allt beror på hur du hanterar situationen mellan er,framöver.Han blev skrämd av att han tycker det går lite för fort mellan er.Din impulsivitet är det som sätter en käpp i vägen för dig.
Kan du sakta ner tempot och bara dejta en potential partner för att lära känna honom och varandra och låta känslorna utvecklas i person längs vägen,får du större framgång i kärleken.

Rita inte upp en hel framtid med någon efter så kort tid och speciellt inte när ni inte träffats i person,utan använder er av internet redskap för att kommunicera.En relation byggs upp på personliga kontakter i verkliga livet.

I nuläget har han bestämt sig för att inte gå vidare in i en relation med dig,just pga de skäl jag uppgivit.Risken är relativt stor att han inte kommer vilja gå vidare,för han har blivit skrämd av din intensitet.Ni kommer ta kontakt med varandra om ett tag igen och kan du ändra dig innan dess och övertala honom att ge dig en ny chans,så kanske ni kan ha en chans men det innebär möten månadsvis för att ni ska kunna ha en chans.

1 kommentar:

  1. Tack för ditt svar Eva och jag håller med om att jag inte borde måla upp en framtid med en person som jag inte har träffat så mkt utan mest bara har kommunicerat med på nätet.
    Kanske också att jag har varit lite för impulsiv, men jag tror inte det är det största problemet och att han har varit minst lika impulsiv också...han satt å tänkte på att vi skulle skaffa barn tillsammans t.ex och att jag skulle flytta upp till honom innan vi ens hade träffats på riktigt å veta hur det egentligen skulle gå.
    Han hörde även av sig till mig i helgen och sa att han brukar tänka på mig ibland och tycker det är så trist med det långa avståndet mellan oss. Även att han frågade om jag fortfarande vill träffa honom eller om jag var sur på honom sen sist vi hördes. Jag sa att allt var ok och att jag såklart vill det men att jag trodde att han inte ville det. Han sa då att han bara vill få ordning på sitt liv först med boendet och sånt, men att vi har hela sommaren på oss. Så eftersom han har sagt detta själv så väljer jag att tro att han fortfarande vill ha mig och fortsätta träffa mig, sen så får vi se vart det leder. Men jag ska tänka på det du har sagt, att jag ska ta det lite lugnare och inte stressa honom, för jag är helt övertygad om att han är den rätta för mig.

    SvaraRadera