fredag 8 juni 2012

Min kille är i fängelse


Hej Eva. Jag heter x, är 19 år och bor i Stockholm.
Jag väntar på en kille som sitter i fängelse, han är 24 år och har ursprung från xxx.Själv är jag från ett arab land.Grejen med den här killen är att jag aldrig har träffat honom,men min bästa tjejkompisar har velat fixat ihop oss sedan han åkte in för ett par månader sen,och varje gång vi bestämt oss för att träffas har det alltid dykt upp något, även när han har varit på permission.




Varje gång blir jag besviken och tänker "det är ödet". Det låter konstigt men det känns som att han och jag redan känner varandra! Vi har inte ens pratat i telefon, och de gångerna han försökt ringa (han har knappt haft möjlighet),så har jag alltid missat samtalen då jag sovit eller inte haft telefonen nära mig och han ringer alltid dolt.

Jag har aldrig varit med om en sån här grej förut. Men äntligen, den xx är det bestämt, då är han ute.

Hans mamma ligger på sjukhus och är dödligt sjuk.Jag mår så dåligt för han har inte heller någon pappa vid sin sida och hans mamma är hela hans liv.Och han har en lillebror som börjar hamna i fel spår också. Så den här killen är verkligen vilse och förtvivlad.
Även fast han har mycket att tänka på vet jag att han tänker på mig också. Jag har hjälpt hans familj och honom med pengar.Han vill verkligen börja om med ett nytt liv, bli seriös, jobba och fokusera på att bilda familj och stabilisera sig.

Under den tid han har suttit har han blivit så smart och jag hoppas att det håller i sig.
Min fråga är nu, kommer det bli vi på riktigt? Hoppas jag inte väntat i onödan!!

TACKSAM FÖR SVAR, kram S


Svar;
Killen är faktiskt en riktig bra kille som hamnat fel i livet.Hans förgångna har varit enormt tufft och svårt och han är riktigt intelligent men han har aldrig haft ett stöd runt sig.Han har blivit mer att han tvivlat på sin egen förmåga och inte trott han duger till något.Får han bara back up och stöd i att han har huvud att läsa och utbilda sig,så kommer han bli en underbar man till dig.

Alla behöver en ny chans om dom visar sig värdiga att ta chansen och han är en av dom.
Han behöver dig vid sin sida och att han har någonstans att ta vägen efter han kommer ut.
Han får dock inte hamna bland fel folk igen och det är viktigt att ni pratar igenom vad ni kan göra tillsammans för att undvika detta.Det kommer ta mycket på dig att,för du måste bli mycket tuffare än du någonsin varit förr och samtidigt måste du vara lugn och inte för hetsig i ditt humör.Han behöver få en sysselsättning omedelbart och en möjlighet att tjäna sin eget uppehälle,så han känner ett människovärde.

Har han kopplingar till folk i stan bör ni fundera på flyttning.Han klarar det om han får en riktig start med dig.
Ge honom chansen och se om det blir hållbart.Så långt som jag ser kommer han göra uppoffringen att komma på riktig väg och han vill ha en ny start.
Börja svara i telefon nu!!!!

Det är en bra kille och du kan få det riktigt bra med honom.Men jag upprepar igen,inga svartsjuke drama eller för uppe i dig själv.Han är den du måste prioritera om det ska gå.
Många lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar