fredag 26 april 2013

Jag skulle med vilja veta mer



Hej Eva.

För ca två veckor sen ställde jag en fråga och fick svar av dig. Känner nu att jag behöver fråga eller få veta mer.

Jag träffade sent 2012 en underbar man,redan innan vi sågs växte en närhet och total förståelse fram mellan oss. När vi sågs blev det ännu starkare för oss båda,som vi hittat hem. Det var som om vi varit i samma rum i årtal. Aldrig har jag känt en sån kärleksfull närhet ,vi planerade framåt och pratade om ett liv ihop. Jag som alltid har murar uppe runt mig kände mig helt trygg och totalt orädd.Finare människa får man leta efter som har sån godhet och fin syn på medmänniskor.

Jag började sen förstå att han försökt ta upp sig och kämpa för att inte visa att han var sjuk och hade drabbats av en depression pga saknade barn mm. Till slut orkade han inte och drog sig undan. Jag lät då inte allt bara glida ut i inget, som jag alltid gjort förr, utan tog tag i det. Han berättade rätt upp och ner och sa att han var helt kraftlös just nu. Att kliva upp var svårt bara det.

Jag har nu givit honom utrymme och vi har inte brutit med varandra, hans saker är kvar vilket han ville och han är mån om mitt barn. Vi har många gånger sagt att vi älskar varandra.

Sist svarade du mig att jag skulle avvakta för en förändring skulle komma ang att han inte kunde ses, men jag skulle ha förståelse eller tålamod då han inte kunde råda över det. Jag väntar gärna på honom. Vet du någon tids ram?

Vad väntar för oss två i framtiden?

Vad jag där i mot undrar är hur jag ska göra på bästa sätt under tiden. Ta kontakt ofta, visa ömhet eller låta honom komma när han blivit bättre. Kan du se det?

Tyvärr har en del av min urgamla rädsla att bli lurad kikat fram ibland. Kan du se om han är ärlig i stora drag, skulle det vara väldigt skönt att veta för mig nu när resten inte kan vara som vanligt.

Jag skulle med vilja veta mer om de närmaste åren. Hur jag kommer bo, vad som väntar över lag helt enkelt närmaste åren.

Är så tacksam för din hjälp och ditt arbete/gåva. Rekomenderar dig varmt till vänner.

Mvh Jo

 

 

Evas svar:

För att ge dig korrekt svar går jag in och tittar på din älskade och detta är vad jag får fram från hans sida av tankar,drömmar och sitt liv nu och framöver:

Han tänker bara på sitt liv som han hade med barn och fru/sambo och han har inte rikigt kommit över brytningen även om han utåt låtsas som det.Han vet att det inte fungerade men han är inte fri i sina känslor av att tycka synd om sig själv och bara se sin egen missär.Just nu vill han inte alls ha en relation med någon,men han tänker bra om dig och tycker om dig,men han stoppar vid det,för han kan inte rymma något mer rent känslomässigt för någon eller något.När han påbörjar sin läkning kommer han ha kontakt med olika människor som blir livlinor för att han ska ta sig igenom detta.Han kommer tillbaka i slutet på året och han tar försiktigt kontakt för att pejla in läget med dig.Han vill inte rikigt ha så nära kontakt med dig eller någon just nu för han orkar inte med ansvaret eller medkänslan.

 

Att vara runt honom idag för dig skulle inte alls vara positivt.Men att ringa IBLAND är positivt men inte på regelbunden basis för då kommer han känna en press.Han behöver kanske drygt 6 månader till innan han orkar se positivt på sitt liv.Du behöver inte vara svartsjuk på att han skulle ha nån annan,det finns ingen schans i världen att en relation med någon kvinna skulle fungera just nu.Du kan inte göra så mycket mer än låta han löpa just nu.hans känslor och tankar ändras från dag till dag och det tyder på en stark obalans i psyket och att han måste få vara själv och hitta tillbaka till sig själv.

i denna mindre spådom täcker jag inte flera år framåt men 2013-2014 kan jag återge lite grann;

Du har en jobbig tid nu sedan blir allt bättre och saker rullar på räls i ditt liv utan så mycket yttre påverkan.Ditt öde är med en man med brunt/mörkt hår och han kommer in i ditt liv i slutet på året för en seriös relation (vem han är vet vi redan).Han är då redo för att satsa på en framtid med dig.Du kommer flytta ut på landet med honom och ert boende blir mer ett hus än en villa.Trevligt boende och natur in på knutarna.Detta öppnar dörren för mycket möjligheter för dig både i din kreativitet och yrkes val.

i dagsläget kommer du uppleva det som han kastar dig åt sidan och inte tar med dig på saker han ska göra och på ett sätt är det rätt för han tänker mest på sig själv och vill inte rikigt ta med dig på nåt.Men detta är inte den han egentligen är..nästan som han kastar på sig en mask för att dölja hans äkta känslor som han tryckt ner.Du får se honom som en bekant..en vän för att orka stå ut med denna konstiga situation.Träffa han inte så mycket i denna period och prata med han kanske var 10 dag eller var 14:de men inte mer.Lite att släppa han nu och vara singel och låta ditt liv gå vidare.Men du är stark och vet längst inne att han är den du ska ha så lite på din starka intution och gåva så klarar du det!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar