fredag 26 april 2013

Lite svar och guidning



Hej Eva,

Jag har ett par frågor till dig som jag hoppas kunna få klarhet i. Det har varit en lång och stundvis turbulent tid som krävt mycket energi och nu vill jag ha lite svar och guidning. Jag hoppas att du kan hjälpa mig...

1. Kommer jag, och i så fall när, få fler barn? Blir det isf med mitt barns pappa?

2. Kommer jag och min sambo fortsätta vårat förhållande trots vår jobbiga kris, eller är det rätt att avsluta det nu?

3. Älskar min sambo mig fortfarande eller har han gett upp? Det känns som så ibland.

4. Kommer boendesituationen att ändras?

5. Hur ser det ut på jobbfronten? Några förändringar som väntas?

Mvh Linda


 

Evas svar;

Jag ser att du och din sambo kommer bryta upp inom relativt nära tid och några mer barn med honom blir det inte.Era gräl och konflikter fortsätter att vara.Det verkar som kärleken bara tagit slut mellan er och det är bättre i detta fall att splittra upp än att leva i en sådan destruktiv relation för er båda och barn.Jobb situationen löser sig inte för dig utan det vore bättre för dig att ta kontakt med arbets förmedlingen och se om det finns någon kurs eller studier du skulle kunna satsa på så länge arbetslösheten lyser med sin närvaro runt dig.Du kommer flytta pga av att din ekonomi inte kommer utrymma något dyrare boende framöver.

Jag tycker du har lite lösa trådar i ditt liv som du skulle behöva satsa på annars kommer du inte kunna vara självständig eller självgående.Speciellt som du kommer bli ensamstående mamma ett tag.Titta på vad olika möjligheter du har för boende och hjälp från din familj samt kurser/studier för att öka chansen till ett jobb sedan.Det blir jobbigt i början för dig men om du sätter upp lite mål och planer gällande din framtid,så du fokuserar på en viss väg så kommer allt bli bättre för dig och denna jobbiga tid blir ett minne blott.jag ser en ny man i horisonten som du kommer ha mycket att se fram emot,så ge inte upp nu när du ska starta på ett nytt kapitel.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar