tisdag 21 maj 2013

Vad ska jag göra?



Hej Eva,

Fick svar på några frågor för ett tag sen av dig. Se nedan.
Har lite följfrågor om det.

Mannen här som har sambo redan. Hur ska jag hantera honom för att inte skrämma iväg han, ska jag fortsätta med mina sms lite då och då eller låta han vara helt. ?
Är ju förstås nyfiken på om vi kommer träffas någonting mer snart på tu man hand och inte dom där slumpmässiga mötena, är sugen på att bjuda hem honom på en fika men vet inte om jag vågar.. kanske skrämmer honom då.
Vårt förhållande framöver, blir det långvarigt och bra ? Kommer vi dela bostad o s v..
Kan tillägga att jag drömmer väldigt mycket om den här mannen på nätterna, säger det någonting. ?
Vad har han för förhållande till sin sambo egentligen ? har dom någonting kvar alls, verkar inte som dom gör någonting ihop alls..

Sen undrar jag om du ser hur mitt boende ser ut framöver ? Kommer jag flytta och hitta mitt drömboende ? Där jag är nu trivs jag inte jättebra.

Tusen tack för din spådom. Och ha en riktigt trevlig dag.

MVH
Karin



Evas svar;

För att alla ändringar skall ta plats måste han först vara redo i sina egna tankar och han är inte där ännu.Han har ingen tanke på att gå isär eller flytta från sin sambo i dagsläget.Sms blev stört av hans sambo dök upp och han vill inte ta några risker som kan riskera fram ett beslut han inte är redo att ta.Han verkar inte vara tillgänglig för några möten med andra kvinnor än så länge.Relationen mellan dom är inte bra men tiden måste gå för att det skall bli ohållbart mellan dom.Dock måste du komma ihåg att han kommer inte vara redo för någon ny relation direkt efter han gått isär och du kan bara få hans vänskap,så 2013 lär inte bli några löftens år mellan er.

Hela historien kan dra ut på tiden och det kommer bli jobbigt för dig,eftersom när han väl gör ändringarna blir han inte din och inga ord sägs som kommer hålla ditt hopp uppe och du kan inte pressa han in i något.Han är bara inte redo för något nytt.Vänskap är det enda du kan vänta med honom under 2013.

Du kommer bestämma dig för en flyttning men det kanske tar lite tid innan du kan projicera in det i din verklighet.Om du väljer att bara vara hans vän under 2013 och lära känna han bättre men skicka inga mer sms till han,utan svara bara lite mindre på de han skickar först,och föreslå inget.Du behöver tänka igenom situationen eftersom det bara är en väntan som drar ut på tiden och osäkert resultat.Bästa hade varit om du mött honom under 2014.Risken är stor att det kan bli negativt mellan er,beroende på hur du hanterar hela situationen.

Det kan bli så att du tröttnar på osäkerheten som verkar vara det enda han kommer kunna ge dig efter han separerat.

Idag tycker han det är lite spännande med att ha kontakt med dig men han har ingen direkt avsikt med sina sms och dig och frågan är om du blundar lite för varningsteckenen som är där.Du tänkar på han väldigt mycket och det speglar inte direkt bilden av hans verkliga jag som du inte rikigt känner och dina drömmar speglar mycket av dina drömmar och hopp.

Jag kan tyvärr inte ge dig några positiva besked för jag ser inga kärleks bedyrelser eller agerande från honom till dig under ett helt år framåt och kanske är det bättre att bli fri idag och öppna dig för någon man som är tillgänglig och intresserad av dig på rätt sätt istället.

Efter att du har flyttat kommer du bli bekant med en brunhårig man som bor i en annan stad och möjligheten för ett kärleks-förhållande är mycket sannolikt mellan er.

Jag råder dig att inte höra av dig till han något mer.Svara om han skickar något men mer kortfattat och lägg han lite på hatthyllan och låt andra möjligheter få en chans att dyka upp i ditt liv.Tänk igenom om du verkligen vill vänta 1 år på ingenting med risk i att det inte alls leder någon vart? Avvakta och se hur han agerar och vad hans handlingar kommer att bli efter han separerat.Vill han inte ha en relation då,så har du ditt svar.


1 kommentar:

  1. fick sms nu från han med sambo.. och det var mycket riktigt sambon som kommit emellan och stört sms:et. Så det stämmer...tänkte bara om du ville veta och bekräfta att det va så..

    SvaraRadera